ALGEMENE VOORWAARDEN
SEND YOUR MESSAGE
INFO@MIRANDAVANCOMMENNEE.NL
Artikel 1 – Definities
- Miranda van Commenee Styling: Miranda van Commenee Styling, gevestigd te Amsterdam, KvK-nummer 71870563.
- Klant: degene met wie Miranda van Commenee Styling een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: Miranda van Commenee Styling en Klant samen.
- Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Miranda van Commenee Styling.
- Miranda van Commenee Styling en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- Miranda van Commenee Styling en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes
- Aanbiedingen en offertes van Miranda van Commenee Styling zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
- Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
- Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Miranda van Commenee Styling en de Klant dit schriftelijk afspreken.
Artikel 4 – Aanvaarding
- Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Miranda van Commenee Styling de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
- Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Miranda van Commenee Styling slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
Artikel 5 – Prijzen
- Miranda van Commenee Styling hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals parkeer-, administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- Miranda van Commenee Styling mag de prijzen van zijn diensten en producten op haar website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- Miranda van Commenee Styling en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
4. Miranda van Commenee Styling mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
- Miranda van Commenee Styling moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
- De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
- Miranda van Commenee Styling zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
- Een consument mag de overeenkomst met Miranda van Commenee Styling opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn
- Miranda van Commenee Styling zal bij het aangaan van de overeenkomst een betaling van 100% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De Klant moet de betaling binnen 14 dagen na factuurdatum hebben voldaan.
- De betalingstermijnen die Miranda van Commenee Styling hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Miranda van Commenee Styling aan de Klant een aanmaning
hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen. - Miranda van Commenee Styling mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 7 – Gevolgen te late betaling
- Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Miranda van Commenee Styling de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
- Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Miranda van Commenee Styling.
- De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
- Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Miranda van Commenee Styling zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Miranda van Commenee Styling op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
- Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Miranda van Commenee Styling, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 8 – Herroepingsrecht
1.Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
-de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
-het een spoedopdracht betreft
-de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
-het een dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
- De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
-zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
-zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3- De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@mirandavancommenee.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Miranda van Commenee Styling, mirandavancommenee.nl.
Artikel 9 – Opschortingsrecht
Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 10 – Verrekening
Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Miranda van Commenee Styling te verrekenen met een vordering op Miranda van Commenee Styling.
Artikel 11 – Verzekering
- De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
-geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
-zaken van Miranda van Commenee Styling die bij de Klant aanwezig zijn
-zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd - De Klant geeft op eerste verzoek van Miranda van Commenee Styling de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 12 – Intrekking opdracht
1.Het staat de Klant vrij om de opdracht aan Miranda van Commenee Styling op elk gewenst moment te beëindigen.
2. Wanneer de Klant de opdracht intrekt, is de Klant verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van Miranda van Commenee Styling te betalen.
Artikel 13 – Klachtplicht
- De Klant is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan Miranda van Commenee Styling. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Miranda van Commenee Styling in staat is hierop adequaat te reageren.
- Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat Miranda van Commenee Styling gehouden kan worden andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Artikel 14 – Garantie
Wanneer de Klant en Miranda van Commenee Styling een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Miranda van Commenee Styling enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 15 – Uitvoering van de overeenkomst
- Miranda van Commenee Styling voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
- Miranda van Commenee Styling mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
- De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
- De Klant moet ervoor zorgen dat Miranda van Commenee Styling op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
- Zorgt de Klant er niet voor dat Miranda van Commenee Styling tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 16 – Informatieverstrekking door de Klant
- De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Miranda van Commenee Styling.
2.De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3.Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Miranda van Commenee Styling de betreffende bescheiden.
- Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Miranda van Commenee Styling redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 17 – Duur overeenkomst dienst
De overeenkomst tussen Miranda van Commenee Styling en de Klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van de opdracht, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken.
Artikel 18 – Opzeggen dienst per opdracht
De Klant kan een overeenkomst voor een dienst per opdracht niet opzeggen.
Artikel 19 – Intellectueel eigendom
- Miranda van Commenee Styling behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
- De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Miranda van Commenee Styling aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 20 – Boetebeding
- Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Miranda van Commenee Styling voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
- Is de Klant een particuliere klant dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000,-
- Is de Klant een zakelijke klant (dus geen particuliere klant), dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000,-
4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
- De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
- Miranda van Commenee Styling mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 21 – Vrijwaring
De Klant vrijwaart Miranda van Commenee Styling tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Miranda van Commenee Styling geleverde producten en/of diensten.
Artikel 22 – Klachten
- De Klant moet een door Miranda van Commenee Styling geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Miranda van Commenee Styling daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
- Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Miranda van Commenee Styling hiervan op de hoogte stellen.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Miranda van Commenee Styling hierop gepast kan reageren.
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Miranda van Commenee Styling.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Miranda van Commenee Styling andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 23 – Ingebrekestelling
- De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Miranda van Commenee Styling.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Miranda van Commenee Styling ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 24 – Aansprakelijkheid Klant
Wanneer Miranda van Commenee Styling een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 25 – Aansprakelijkheid Miranda van Commenee Styling
- Miranda van Commenee Styling is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer Miranda van Commenee Styling aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- Miranda van Commenee Styling is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer Miranda van Commenee Styling aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 26 – Vervaltermijn
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Miranda van Commenee Styling vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 27 – Ontbinding
- De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Miranda van Commenee Styling toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door Miranda van Commenee Styling nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Miranda van Commenee Styling in verzuim is.
- Miranda van Commenee Styling mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Miranda van Commenee Styling kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn
verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 28 – Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Miranda van Commenee Styling door de Klant niet aan Miranda van Commenee Styling kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtssituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computervirussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen - Wanneer zich een overmachtssituatie voordoet waardoor Miranda van Commenee Styling 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Miranda van Commenee Styling kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtssituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Miranda van Commenee Styling de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- Miranda van Commenee Styling hoeft in een overmachtssituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Miranda van Commenee Styling hiervan voordeel heeft.
Artikel 29 – Wijziging overeenkomst
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Miranda van Commenee Styling de overeenkomst aanpassen.
Artikel 30 – Wijziging algemene voorwaarden
- Miranda van Commenee Styling mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Miranda van Commenee Styling altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal Miranda van Commenee Styling zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 31 – Overgang van rechten
- De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Miranda van Commenee Styling aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Miranda van Commenee Styling.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 32 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Miranda van Commenee Styling bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 33 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Miranda van Commenee Styling is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Miranda van Commenee Styling, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 12 Mei 2025